خواص قهوه

فواید و خواص قهوه اسپرسو برای بدن

قهوه اسپرسو از پرطرفدار ترین و محبوب ترین قهوه ها در بین نسل های سنی مختلف محسوب می شود. از خواص قهوه اسپرسو می توان به بهبود عملکرد کلیه، رفع مشکلات کبدی و کمک به کاهش وزن اشاره کرد. از دیگر فواید و خواص قهوه اسپرسو تقویت مو و رفع مشکلات کلیوی می باشد. از طرف دیگر مصرف قهوه اسپرسو سبب کاهش قند خون در افراد دیابتی می شود. با مصرف منظم قهوه اسپرسو می توان رفع مشکلات قلبی و نیز بهبود عملکرد دستگاه گوارش اشاره نمود.

سانراپ یکی از معتبرترین سایت‌های کپسول قهوه است که می‌توانید جهت خرید نسپرسو از این سایت بهره‌مند شوید.

قهوه اسپرسو خوشمزه و مفید

قهوه از جمله نوشیدنی های داغ و خوشمزه است که پای اصلی پذیرایی در مهمانی های خانوادگی و رسمی می باشد. از بین قهوه های محبوب و پرطرفدار می توان به قهوه اسپرسو اشاره کرد که در سریع ترین زمان ممکن آماده می شود. علت نامگذاری این قهوه به اسپرسو سرعت آماده سازی این قهوه خوشمزه و خوش طعم می باشد. قهوه اسپرسو طعم عالی دارد و با بهترین دانه های قهوه فرآوری می گردد. مصرف قهوه اسپرسو به صورت منظم خواص درمانی متنوعی به همراه دارد که سبب شده افراد زیادی مصرف کننده این قهوه خوش طعم باشند.

خواص قهوه اسپرسو چیست

از ترکیبات موجود در قهوه اسپرسو  کافئین، آنتی اکسیدان، پلی فنول، کافستول، انواع ویتامین ها و … می باشد که برای بدن مفید هستند. ترکیبات و مواد عالی موجود در قهوه اسپرسو برای بدن مفید بوده و به حفظ سلامتی بدن کمک می کند. با اطلاع از خواص قهوه اسپرسو می توان به بهترین نحو از این نوشیدنی خوشمزه و منحصر به فرد بهره برد. در ادامه به برخی از خواص و فواید مصرف قهوه اسپرسو اشاره می شود.

بهبود عملکرد کبد

کبد یکی از اعضای حیاتی بدن است که عملکرد مناسب آن در فعالیت سایر بخش های بدن تاثیر دارد. یکی از راه های جلوگیری از بیماری های کبدی مصرف مواد غذایی مفید از جمله قهوه اسپرسو می باشد. از خواص قهوه اسپرسو برای کبد می توان به جلوگیری از ابتلا به بیماری کبد چرب اشاره کرد. بر اساس تحقیقات علمی صورت گرفته مصرف انواع قهوه از جمله قهوه اسپرسو احتمال ابتلا به بیماری های کبدی را تا 70% کاهش می دهد.

یکی از بیماری های کبدی فیبروزیس می باشد که سبب ایجاد بافت زخمی در کبد می گردد و علت اصلی آن واکنش به بیماری هپاتیت و مصرف الکل می باشد. مرحله دیگر این بیماری سیروزیس نام دارد که عملکرد کبد را با دشواری همراه می سازد. بر اساس تحقیقات صورت گرفته مصرف قهوه خطر ابتلا به بیماری سیروز کبدی را تا 65% تقلیل می دهد. همچنین مصرف روزانه قهوه اسپرسو به تسکین بیماری های کبدی کمک می کند.

قهوه اسپرسو و لاغری

از دیگر خواص قهوه اسپرسو می توان به لاغری و کاهش وزن اشاره کرد که دغدغه عمده اقشار مختلف جامعه می باشد. افزایش وزن که بر اثر ذخیره چربی اضافی در بدن ایجاد می گردد زمینه ساز امراض مختلف از جمله بیماری های قلبی، روماتیسم و … شناخته می شود. برای کاهش وزن و لاغری در کنار ورزش و رعایت رژیم غذایی می توان از نوشیدنی های مفید و لاغر کننده از جمله قهوه اسپرسو بهره برد.

مصرف قهوه اسپرسو به افزایش سطح انرژی در بدن کمک نموده و به افزایش فعالیت های فیزیکی منجر می شود. کافئین موجود در قهوه اسپرسو باعث تحریک سلول های سیستم عصبی شده و سبب بهبود عملکرد ورزشی و در نتیجه سوزاندن کالری می گردد. از خواص قهوه اسپرسو برای لاغری می توان به کاهش اشتها اشاره کرد که سبب می شود کالری کمتری به بدن برسد. با کاهش ورود کالری به بدن چربی ذخیره شده در بدن مصرف شده و به تدریج وزن بدن کاهش می یابد.

فواید مصرف قهوه اسپرسو با شیر

یکی از بهترین راه ها برای افزایش کیفیت قهوه اسپرسو و خوش طعم شدن آن تهیه قهوه اسپرسو با شیر می باشد. کسانی که شیر مصرف نمی کنند یا کم مصرف می کنند می توانند با مصرف قهوه اسپرسو با شیر از خواص شیر بهره ببرند. از بین خواص قهوه اسپرسو با شیر می توان به تامین کلسیم مورد نیاز بدن اشاره کرد. از طرف دیگر مصرف قهوه اسپرسو با شیر به کاهش اسید معده کمک می کند.

بهترین راه برای جلوگیری از بی خوابی ناشی از مصرف قهوه اسپرسو در شب اضافه نمودن شیر به ترکیب قهوه می باشد. از دیگر فواید مصرف قهوه اسپرسو با شیر می توان به استحکام استخوان ها و کمک به کاهش وزن اشاره کرد. برای کسانی که دچار اضافه وزن و کلسترول خون بالا هستند بهترین راه اضافه کردن شیر کم چرب به قهوه اسپرسو می باشد. همچنین جهت جلوگیری از افزایش قند خون در بدن بهتر است در ترکیب قهوه اسپرسو با شیر از شکر استفاده نشود.

خواص قهوه اسپرسو برای معده

معده و دستگاه گوارش از بخش های حساس بدن هستند و از این رو در مصرف انواع مواد غذایی باید با دقت اقدام نمود. مصرف منظم و متناسب قهوه اسپرسو برای معده مفید بوده و عمل هضم و گوارش مواد غذایی را در معده تسریع می بخشد. همچنین قهوه اسپرسو به دلیل خواص ضد التهابی که دارد می تواند حالت نفخ پس از مصرف وعده های غذایی را از بین ببرد.

با این حال در مصرف انواع قهوه از جمله قهوه اسپرسو باید حد تعادل را در نظر گرفت. چون مصرف زیاد قهوه اسپرسو باعث افزایش اسید معده و در نتیجه رفلاکس معده می شود. بهترین راهکار برای جلوگیری از به هم ریختن معده هنگام نوشیدن قهوه اسپرسو مصرف این قهوه به همراه مواد غذایی دیگر می باشد.

فواید و مضرات قهوه اسپرسو برای زنان

همان طور که می دانید بخش عمده ای از مصرف کنندگان انواع قهوه از جمله قهوه اسپرسو را زنان تشکیل می دهند. بر اساس تحقیقات و پژوهش های علمی مصرف منظم قهوه احتمال ابتلا به سکته های مغزی در زنان را تا حد زیادی کاهش می دهد. وجود آنتی اکسیدان در قهوه سبب کاهش التهاب و بهبود عملکرد عروق مغزی در زنان می شود.

از دیگر خواص قهوه اسپرسو برای زنان می توان به احتمال کاهش خطر سرطان تخمدان و سرطان رحم اشاره نمود که اهمیت زیادی دارد. همچنین تحقیقات اخیر نشان داده که مصرف منظم و استاندارد قهوه اسپرسو برای زنان باردار خطر سقط جنین را به همراه نخواهد داشت. با این حال مصرف افراط گونه قهوه در زنان ممکن است به اختلال در کارکرد مثانه و بی اختیاری ادرار منجر گردد.

تقویت مو با قهوه اسپرسو

از بین فواید و خواص قهوه اسپرسو برای مو می توان به درمان ریزش مو اشاره نمود. ریزش مو و کاهش رشد آن یکی از دغدغه های افراد می باشد که با مصرف مواد غذایی مناسب قابل پیشگیری و درمان است. انواع قهوه از جمله قهوه اسپرسو با دارا بودن کافئین پیازچه مو را تحریک کرده و ضمن توقف ریزش مو به تقویت و رشد مو کمک می کند.

از دیگر خواص قهوه اسپرسو بر مو تقویت تار های مو و حفظ درخشندگی و رطوبت مو می باشد. شستشو مو با قهوه به ویژه قهوه اسپرسو کدری مو را از بین برده و سبب نرم شدن طبیعی مو می شود. از طرف دیگر جهت رنگ کردن و پنهان کردن مو های سفید در کمترین زمان شستشوی مو با انواع قهوه به خصوص قهوه اسپرسو بهترین انتخاب می باشد.

تاثیر مصرف قهوه اسپرسو بر قلب

از مهم ترین فواید مصرف قهوه اسپرسو می شود به خواص قهوه اسپرسو برای قلب اشاره کرد. بر اساس آمار ارائه شده توسط پژوهشگران کسانی که مصرف کننده قهوه هستند احتمال ابتلای آن ها به بیماری های قلبی عروقی نسبت به سایرین پایین تر می باشد. مصرف قهوه اگر به صورت متعادل باشد احتمال ابتلا به نارسایی های قلبی را کاهش می دهد.

بر خلاف باور برخی افراد مصرف معتدل قهوه خطر نامنظم شدن ضربان قلب را افزایش نخواهد داد. با این حال افرادی که مستعد مشکلات قلبی عروقی هستند نباید در مصرف انواع قهوه از جمله قهوه اسپرسو افراط نمایند. مصرف افراطی قهوه اسپرسو سبب افزایش کلسترول خون می شود که برای بیماران قلبی خطرناک است.

درمان مشکلات کلیوی با قهوه اسپرسو

کلیه از جمله ارگان های حساس بدن است که در صورت عملکرد نامناسب سبب بروز مشکلات و بیماری های مختلف برای بدن می گردد. با توجه به خواص قهوه اسپرسو برای کلیه مصرف این نوشیدنی خوشمزه و مفید به گروه های سنی مختلف پیشنهاد می شود. مصرف قهوه اسپرسو سبب افزایش ادرار شده و از این طریق به پاکسازی کلیه کمک می کند. با این حال کسانی که دچار بیماری سنگ کلیه هستند باید به مصرف اندک قهوه اسپرسو بسنده نمایند. چون مصرف افراطی قهوه سبب افزایش کلسیم و سنگ سازی کلیه می شود.

خواص قهوه اسپرسو برای دیابت

از دیگر خواص قهوه اسپرسو که به شدت مورد توجه متخصصین است کاهش دیابت یا قند خون می باشد. امروزه افراد زیادی در جهان با دیابت یا قند خون درگیر هستند و استفاده از مواد غذایی مفید و کاهش دهنده قند خون مهم ترین دغدغه آنها محسوب می شود. ترکیبات موجود در قهوه اسپرسو سبب افزایش سوخت و ساز بدن و بالطبع افزایش سوخت و ساز قند خون خواهد شد.

طبق تحقیقات علمی مصرف قهوه با میزان کافئین پایین تاثیر بیشتری در کاهش قند خون دارد. در عین حال افراد مبتلا به دیابت نوع 1و2 نباید در مصرف قهوه افراطی عمل کنند. مصرف چندین فنجان قهوه در روز ممکن است سبب افزایش سطح قند خون و انسولین در بدن شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *